Wednesday, August 17, 2011

Penghinaan Terhadap Islam oleh Artis Malaysia!

Salam semua

Eh, apasal pagi-pagi lagi buat aku sedih ni? Adakah rakyat Malaysia*bukan semua ye* sudah semakin kurang peka terhadap sensitiviti agama? Kes Orang Murtad di Bulan Ramadhan baru je 5 minit aku post, tup-tup keluar lagi satu gambar yang menghina bulan suci Ramadhan & Syawal. Yang lagi sedih, dilakukan sendiri oleh artis Malaysia yang beragama Islam. Memang melampau. Kerana duit sanggup mengenepikan perihal agama? Aku tak tau siapa yang patut dipersalahkan. Tapi kalau ikutkan hati aku, dua-dua perlu dipersalahkan! Syarikat pengiklanan memang sengaja mengambil kesempatan menghina Islam dengan meletakkan masjid sebagai background perempuan berpakaian seksi dan artis rela buat apa je asalkan dapat duit. Tak kan lah tak tengok dulu iklan sebelum di publish. Jadi pak turut je ke? Lagi satu hal, itu ke baju raya yang biasa dipakai? Kalau pakai baju kurung tak boleh ke? Fikirlah sendiri. 



p/s: Aku naik anginlah dengan benda macam ni... *kacau mood aku betul pagi-pagi lagi.





27 comments:

  1. wah gila dasyat . nk carik dwet punya pasal .isu agama tolak tepi =..=

    ReplyDelete
  2. Ya Allah..
    apa nak jadi dengan dieorg skrg ni?

    ReplyDelete
  3. apa nk jadilah dgn artis sekarang ni..suka pakai seksi-seksi

    ReplyDelete
  4. Grrrr.....Tak leh pakai betul iklan ni! Astarghfirullah~

    ReplyDelete
  5. Allah! kenapa jadi macam ni. astagfirullah

    ReplyDelete
  6. ifa pun terkejut nie..astaga..adeh..

    ReplyDelete
  7. ape niii!!! marah betol syue!!!! grrrrrrr :x

    ReplyDelete
  8. sangat errrrr...... masjid dibelakang,yang depan ,hmmm

    ReplyDelete
  9. Salam Innanie..

    Masya Allah, menakutkan apabila melihat umat Islam sekarang, dengan kes murtadnya, hmmmmm.

    Kadang-kadang geram juga tengok artis ni... mereka sedar tak bahawa mereka tu ikon remaja, jadilah contoh yang terbaik, ni tak bertepuk tampar sesama bukan muhrim dalam drama/filem dah bukan luar biasa, kes dadah pun dah jadi halwa telinga masyarakat, tu belum lagi kes bercerai berai, anak tak sah taraf... pakaian menjolok mata dah lumrah.

    Pernah anak sulung Kak Nida bertanya "ibu, kalau masuk kolej atau universiti memang pakai seksi ye ibu", masa tu kami menonton drama apa ntah lupa dah.. terpaksa ler akak dengan suami bawa anak-anak ke universiti berhampiran sebab nak tunjuk keadaan sebenar. Tu universiti...

    Ni kalau gambar masjid boleh dimasukkan dengan unsur-unsur tak sepatutnya (Nurul dengan pakaian yang macam org tak cukup kain)... Astaghfirullah, tak mustahil satu hari nanti kita dapat saksikan masjid atau surau dipenuhi dengan muda mudi yang sama tak cucup kain sepertinnya.. nau'zubillah.

    ReplyDelete
  10. hmmm, xtau nk ckp ape bile tgk gmbr nie...pkaila baju yg sopan sikit klau btl nk promosi smpena hari raya...b/ground tu nmpk sgt x sesuai dgn baju tue

    ReplyDelete
  11. Astagfirullah.. pehal jadik sampai macam nih.. tak ada kehormatan langsung!

    ReplyDelete
  12. ni la berlaku apabila manusia skang cetek agama, takutkan mati dan cintakan dunia....

    ReplyDelete
  13. gila kntg ini nurul
    adoii
    kot ye pon nak berpesyen
    agk2 la
    huiss

    ReplyDelete
  14. Sapa Artis ni , x pernah kenal pn ...
    x ptut dia buat cam ni ..

    ReplyDelete
  15. macam2 la zaman skrg ni.. xtau nk ckp mcm mane lg..

    ReplyDelete
  16. emmm...x faham macammane dorang macam ni kan!!

    ReplyDelete
  17. Islam hanya pada nama.
    Wallahualam

    *malu

    ReplyDelete
  18. malu ler nk ngaku saudarasesame islam.....

    ReplyDelete
  19. semoga Allah berikan kita petunjuk di bulan yg penuh berkat ini, bagi umat muslimahNya, agar sentiasa terpelihara auratnya, agar tak menjadi fitnah dunia dan fitnah pada diri sendiri, dan harga diri lebih terjaga.insyaAllah.sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  20. dia bangga la tu pakai macam tu.. sampai tak sedar tu penghinaan terhadap islam.

    ReplyDelete
  21. Dh tgk gambar ni kt fb. mmg kena kutuk sbb belakang masjid, depannya??... melampau betul.

    ReplyDelete
  22. astagfirullahalazim..
    pakai la baju cukup kain..adoi..

    ReplyDelete

Teruskan Memberi Inspirasi.
Saya Hargai Pandangan & Idea Anda!

 

Blog Coklateyes by Innanie Ariffin Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork