Wednesday, September 21, 2011

Artis Perempuan Sekarang Kalau Berpakaian, Pelacur Tengok Pun Takut!!!

Salam semua




Aku bukanlah seorang yang alim, bukan jugak seorang yang sedang alim-alim kucing. Cuma satu je aku nak bagi pendapat. Apesal artis kita sekarang ni, tubuh mereka tu macam murah sangat? Takde langsung maruah dan malu. Aku tak paham, bagaimana seorang perempuan tiada langsung sifat malu dalam diri.

Oh, mungkin aku terlupa kata-kata salah seorang cikgu lelaki aku masa form 6:

Wanita itu semuanya cantik. Tapi yang membezakan mereka adalah sifat MALU. 


Sumpah...aku speechless. Mendalam kan? Kerana nama, semua boleh diperdagangkan. Tak kisahlah, asalkan nama meletop, duit masyuk, sugar daddy pandang. Bila ditegur, gini pulak jawapan mereka...

“Mengenai maruah sebagai seorang yang beragama Islam pula, saya tak mahu bercakap apa-apa kerana ianya sangat sensitif. Bagi saya semua itu hak masing-masing. Saya tak mahu mengulas lanjut saya juga tahu akan hukum-hakam Islam”.
“Bagi saya, Tuhan sahaja yang layak untuk mengadilinya bukan orang lain yang sudah tentu tak mengenali diri dan hati budi saya. Cuma saya nak beritahu orang ramai jangan judge saya hanya dari pakaian saya semata-mata tetapi kenal hati budi saya dahulu sebelum mengkritik,

Credit to The Well Known, Abang Nara @ http://beautifulnara.com/


p/s: . *I'm not an angel too!*

14 comments:

  1. fuyooo hahak yang atas tu sape yang bawah tu sape? tak kenal pun haha -.- nak setanding dengan hollywood ke ape tu?

    ReplyDelete
  2. hehh. innani, macam kak wardina cakap artis malaysia skarang dah takleh dijadikan idol, Fyda yang pakai tudung pun dah tayang rambut..

    Sedangkan kite tahu benda tu salah di sisi agama, tapi still lagi nak buat... sebab dorang ni kejar dunia sangat. besok dah tua, kalau dah dapat seruan illahi takpe la.. nanti sedar lah kesilapa diri tu.. tapi kalau tak sedar2 tu, pandai-pandai la jawab kat kubur kan.

    ReplyDelete
  3. tak tau nak kata apa.. smoga sempat bertaubat la doang nih kan..

    ReplyDelete
  4. alahaiii artis malaysia...nak jadik artis hollywood agaknye..

    ReplyDelete
  5. mungkin terpengaruh sangat fesyen marilyn moore...keke

    ReplyDelete
  6. nak jadi HOT kot..tu depa duk tayang2 body..ingat cam hollywood lew tu...boooooo....

    ReplyDelete
  7. dahsyatnya,.sy pulak malu nak tengok, aduii~

    ReplyDelete
  8. pic yg atas tu, sape ek? agak2nye dia pakai tak baju kecik... hehe =)

    ReplyDelete
  9. YA ALLAH,

    Jauhkanlah aku dengan sifat2 begini. Semoga malu itu sentiasa menjadi pakaian ku.

    ReplyDelete
  10. fuhyoo..retis sekarang ni kemain lagi pakainya kan..hurmm


    http://syairanitarmizi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. menakutkan je tengok cara dorang nih berpakaian:(emmm....da abes duet nak beli kaen secukupnya kot!!!

    ReplyDelete
  12. Retisss, pandai bidas balik :)

    ReplyDelete

Teruskan Memberi Inspirasi.
Saya Hargai Pandangan & Idea Anda!

 

Blog Coklateyes by Innanie Ariffin Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork