Sunday, January 1, 2012

Video Detik Cemas Mahasiswa Bergaduh Dengan PDRM Depan UPSI Malam Tahun Baru!

As Salam

Bukak FB hari ni, kecoh semua student IPT cerita pasal Perhimpunan Mahasiswa di UPSI malam tadi. Terkejut sangat aku dengan berita ni. Wah, student U Malaysia dah semakin advanced. Sampai baring-baring atas jalan raya nak tunjuk tak puas hati tu. Perempuan, lelaki semua sama ni ha.. Bertudung lagi. Hmmm, korang cubalah tengok dan nilaikan sendiri. Di mana nilai moraliti, intelektual mahasiswa hari ni... Tak mau komen panjang!





Dah selesai?? Mari kita tengok beberapa komen daripada kawan-kawan aku berkaitan hal ini.









Jadi, fikir-fikirkanlah. Mana baik atau buruk itu pilihan kita. Pada aku, yang penting tunaikan dulu tanggungjawab asal kita ke menara gading iaitu demi mak dan ayah barulah demi negara! Semoga mahasiswa dan mahasiswi kita bijak berfikir. 


maklumat tambahan : ADA BERITA MENGEJUTKAN DISINI. *kesahihan tak tau lah!*

p/s: Ada budak UM Law tu nampaknya....

6 comments:

  1. aku tak kisah nak berpolitik masa belajar ke nak buat demo ke. Aku tak amek port. aku ada prinsip aku sendiri.
    tapi nasihat dari aku, sebelum korang nak berdemo atau berpolitik bagai, pastikan korang tanya mak bapak korang dahulu sama ada mereka redha kau buat macam tu atau tidak. Kalau dah mak kau halang atau tak suka kau macam tu dan kau main langgar gak p ikut perjuangan kau tu, jangan salahkan dunia yang bertindak kejam. Salahkan diri kau dulu yang melanggar batas.


    shit, gua g snooker pun bagitaw mak gua. lu p demo tu dah telefon mak lu lom mintak restu? lol

    ReplyDelete
  2. Buat apa ler nak merusuh.. Bak kata Nanie ler.. belajar dulu, kasi lulus dengan cemerlang.. pastu ikut hang ler nak buat macam mana.. yang penting degree dapatkan dulu. Kesian mak bapak depa.

    ReplyDelete
  3. AYUH ANAK MUDA!! SEDARLAH DUNIA INI MILIK KAMU!!

    Haih, lupa diri nampak?

    ReplyDelete
  4. bangkit mengejar ilmu bukan seperti ini..

    ReplyDelete
  5. yup...stuju ngan sedare haikal blank..memang tak salah nak berpolitik semua bagai..tp, tak perlu la radikal sangat..sedar lah diri tu..selesaikan pengajian tu dulu pastu nak menonggeng ape semua dalam politik, buat lah..bukan nak malukan budak kampus sendiri, tp dak kuis sini pun ade yg radikal terlampau sampai sanggup derhaka/kuaja ngan mak bapak sendiri..tak cium bau syurga la orang2 camni..jadikan iktibar..

    rujukan: http://farhanzukri.blogspot.com/2011/07/r-d-i-k-l-anak-derhaka.html

    ReplyDelete
  6. daoakan kami selamat..
    takot time exam2 mcm gini, upsi lagi kecoh.. -__-

    ReplyDelete

Teruskan Memberi Inspirasi.
Saya Hargai Pandangan & Idea Anda!

 

Blog Coklateyes by Innanie Ariffin Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork