Friday, February 3, 2012

Bertakdir Tidak Bersama

As Salam semua


Ujian datang bertimpa-timpa.
Tak pernah lekang. Satu per satu.
Semua jatuh di bahu aku.
Air mata tumpah lagi.
Tak tahu untuk ke berapa sekian kalinya.
Sampai naik sakit ke kepala.
Cuba lagi. Itu jawapannya.
Tapi sampai bila?
Sampai mati kekeringan?
Orang kata,
Kegembiraan itu tak akan kekal
dan
Kesedihan itu tak akan abadi
Pasti akan muncul sang pelangi
Tapi sampai bila?
Dah hampir senja pun,
Pelangi masih menyorok
Tak tahu kini mana nak pergi...


Titipkan doa kalian buat diri yang semakin lemah ini.

Ia - 3212

5 comments:

  1. setiap manusia tak lari dari di uji.. so sabar and accept ujian tu...

    ReplyDelete
  2. pelangi pasti akan muncul bila masanya da smpai
    sebelum dia smpai kita ditimpa hujan untuk diuji :D

    ReplyDelete
  3. nanie perlu kuat untuk teruskan hidup.jangan mudah mengalah disebabkan satu benda yang lain dilupakan.dimana semangat selama ni?jangan bersedih..sedih akan buat orang lain sedih juga.so,senyumlah..bila kita tengok orang lain gembira dengan kita..kita akan tersenyum juga.^__^

    ReplyDelete

Teruskan Memberi Inspirasi.
Saya Hargai Pandangan & Idea Anda!

 

Blog Coklateyes by Innanie Ariffin Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork