Monday, January 7, 2013

Ramalan Ribut Sonamu Menuju Ke Terengganu : Doa Mohon Dijauhkan Bencana

As Salam semua

Ramalan mengenai Ribut Sonamu yang dikhabarkan bakal menyerang Terengganu menjadi trending di laman-laman sosial malam ni. Aku yang duduk jauh ni pun bila baca segala ramalan tu rasa cuaknya. Bukanlah kata nak percaya 100% sebab ia masih di peringkat ramalan kan, tapi jangan pulak diabaikan. 



Walau apa pun, mari sama-sama kita panjatkan doa kepada Yang Maha Berkuasa, Yang Maha Meniup dan Mengarahkan Segala Sangkakala :


Ya Allah jauhkanlah Malaysia, tanah air tercinta ini dari segala bala bencana. Ampunkanlah kekhilafan dan kemaksiatan yang kami semua lakukan Ya Rabb. Hanya pada-Mu tempat kami bergantung nasib dan memohon perlindungan. Amin...


Moga doa kita semua diperkenankan oleh-Nya. Sungguh, kini merasa kerdil yang tak terhingga. Moga Allah memberi kasih dan sayangnya pada setiap dari kita. Amin.




14 comments:

  1. Amin..semoga allah mndgr rintihan doa kita dan membri perlindungan ..insyaallah..:'(

    ReplyDelete
  2. Ya allah selamatkan lah kami semua di bumi malaysia ni.amin

    ReplyDelete
  3. semoga baik2 je..takut plak rasa...sebab tganu tu tmpt wanie belajar jgk dlu...huhuhu

    ReplyDelete
  4. amin.. Moga semuanya selamat. Tapi pastikan barang2 penting diletakkan di tempat yg mudah dicapai. Kalau ada pemindahan nanti senang.

    ReplyDelete
  5. semoga semuanya baik2 saja..
    sama2 kita berdoa..

    ReplyDelete
  6. sedih hanya Allah yg tahu. harap2 tak seteruk mana

    ReplyDelete
  7. mak sedara muja ada kat umt,, betul2 tepi laut,, risau nye laa,,

    ReplyDelete
  8. Semoga dijauhkan bencana nih...Kpd Allah tmpt kite mohon perlindungan

    ReplyDelete
  9. Sama-sama lah kita doa takda benda buruk yang jadi..

    ReplyDelete
  10. amin~ saya pun banyak jugak baca orang post pasal ni dekat FB. semoga segalanya selamat~

    ReplyDelete
  11. tkot gak smalam org sibuk2 cter psal ribut ni... dh la duk dkt ngan pti k.tganu.. harap2 x de pape la... bunyi ombak pn bleh dgr smpi asrama..huhhhh.....

    ReplyDelete
  12. insyaallah. semuanya akan selamat. amin.:)

    ReplyDelete
  13. semoga dijauhkan segala malapetaka, bahaya, bencana, kesusahan & kemudaratan....

    ReplyDelete

Teruskan Memberi Inspirasi.
Saya Hargai Pandangan & Idea Anda!

 

Blog Coklateyes by Innanie Ariffin Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork