Saturday, February 2, 2013

Perkahwinan Liyana Jasmay : Pakaian Dayang-Dayang Menyerupai Rahib Kristian?

As Salam semua

Tak habis-habis dengan kontroversi si Liyana ni. Haisssh. Kesian jugak dia. Tapi fikir semula, sapa suruh cari pasal. La ni, Alhamdulillah Liyana Jasmay dah sah menjadi isteri untuk suaminya dengan dua kali lafaz. Tapi bukan itu yang nak dihighlight.

Ramai menyatakan terkejut melihat dayang-dayang Liyana Jasmay yang memakai jubah hoodie seolah-olah menyerupai Rahib Kristian.




Wallahualam. Aku pun tak tahu nak cakap dan komen apa. Cuma pada aku, lebih manis kalau majlis nikah macam ni pakai menutup aurat. Ye lah, inikan majlis yang menghalalkan apa yang haram. Majlis yang disaksikan Allah... Hmm aku harap lepas ni hati-hati lah dalam pemilihan baju. Baik pengantin mahupun dayang-dayang. Baik mak pengantin, mahupun sanak saudara. Katanya nak pernikahan dirahmati kan....



p/s: Yang baik jadi teladan, yang buruk dijauhkan....






16 comments:

  1. yeker ?? tak perasan larh pulak kan , aah , betul tuh , lebih suker kalaw majlis yang menutup aurat , tapi tutup bukan balut , hehehe ~

    ReplyDelete
  2. die ne yg tak sensitif dngan persekitaran n tak serik..

    ReplyDelete
  3. otak cetek mungkin? baju kurung, kaftan, kebaya, peplum, jubah, kebarung tu tak lawa di mata dia kot..

    ReplyDelete
  4. betul tu sis.. majlis yg halal ni la sepatutnya diorang lebih hati2 dlm meraikannya.. mmg la org kata sekali dlm seumur hidup kn.. tp ada batasnya.. ^__^

    p/s : tauladan utk diri sendiri jgak.. :)

    ReplyDelete
  5. tak habis habis lagi liyana ni. tapi kesian jugak lah dekat dia. dia pun salah. baju tu memang cam kristian tuh kan.. apa2 pun congrats to liyana. ;)

    ReplyDelete
  6. biasalah kak...orang-orang kita kan suka cari kesalahan orang lain. walaupun seseorang tu ada kebaikannya. tapi orang kita lebih suka cakap keburukan daripada kelebihan.

    ReplyDelete
  7. omg one of the dayangs is my fren...lala!! LJ nih...

    ReplyDelete
  8. Maybe dia tak sedar kot. Benda pun dah jadi so kita patut doakan dia berubah. Kot

    ReplyDelete
  9. yg baik kite ambik...yg kurg elok,kite jauhkn

    ReplyDelete
  10. Tulah. Terkejut juga masa tengok pic nikah dia. :O

    ReplyDelete
  11. kdg2 selebriti/ artis ni x nak amik pengajran dr majlis org lain...kalo btol2 ikhlas dalam beragama, kena amik tahu semua tu....

    biar ringkas tp berkat..itu lagi afdhal ^_^

    ReplyDelete
  12. selamat pengantin baru je untuk mereka berdua,, moga bahagia hingga ke syurga,,,

    ReplyDelete
  13. yg duk sblh LJ tuh mcm hantu kak limah je..dgn rmbut menggerbang, dgn muka xde serinye..haih...kalo bertutup lebih manis.

    ReplyDelete
  14. mungkin dia xperasan kot ... mungkin dia nak buat ala-2 hoodies kot

    ReplyDelete

Teruskan Memberi Inspirasi.
Saya Hargai Pandangan & Idea Anda!

 

Blog Coklateyes by Innanie Ariffin Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork