Tuesday, April 16, 2013

Pesanan Ikhlas Buat Calon-Calon Pilihanraya Umum 13

As salam semua

Penamaan calon adalah hari ni. Timeline twitter aku (@fateeninnanie) penuh dengan mereka-mereka yang update nama-nama calon yang bakal bertanding. Tahniah!!! Yang paling syok, siap diletakkan si calon adalah pemegang ijazah apa lagi. Haish sabar je lah kan. Memang rata-rata ada ijazah pun. Bukan main lagi semuanya. Lulusan dalam dan luar negara. Gempak gila!

Jadi, untuk itu... satu je pesanan aku untuk mereka yang bertanding sebagai calon berijazah tu...



Sama-sama kita fikirkan untuk kebaikan semua. Jangan terlalu emo bila bercakap pasal politik ni. Kena nilaikan dan perhati peribadi dalaman dan luaran satu-satu calon tu secara rasional. Masa depan negara ni bukan boleh dibuat main. 5 tahun bukan satu benda remeh yang hari ni suka pakai, esok benci cerai!!!

Sungguh, aku eksaited gila untuk PRU-13 ni. ":] gulp! 

p/s: Aku harap, Malaysia membuat keputusan yang bijak. Insya-Allah semuanya baik!





9 comments:

  1. ameen...semoga Malaysian bijak dan Malaysia Sentosa...n kita harmoni...

    ReplyDelete
  2. buatlah keputusan yg bijak...skrg sume cbok nk luahkan pendapat ttg politik(mcm dh arif bebeno je..)lepas tu kutuk2x pihak lain..harap2x lepas pru13 nanti xde papae pergaduhan..amin

    http://www.wadahberbicara.my/

    ReplyDelete
  3. buatlah keputusan yg bijak...skrg sume cbok nk luahkan pendapat ttg politik(mcm dh arif bebeno je..)lepas tu kutuk2x pihak lain..harap2x lepas pru13 nanti xde papae pergaduhan..amin

    http://www.wadahberbicara.my/

    ReplyDelete
  4. ermm ada ijahzah.. yb sebelah uma ne xda ijazah pun.. tapi tercalon..

    ReplyDelete
  5. first time nk mengundi..excited..hrp pilihan yg dipilih tepat untuk kebaikan negara & rakyat~ :)

    ReplyDelete
  6. kalau benda dah jelas terang lagi bersuluh,, jangan ditutup mata yang memandang,,

    ReplyDelete
  7. ALHAMDULILLAH..
    aku dicalonkan..
    calon suami untuk bakal isteri..
    haha

    ReplyDelete

Teruskan Memberi Inspirasi.
Saya Hargai Pandangan & Idea Anda!

 

Blog Coklateyes by Innanie Ariffin Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork