Jangan Kau Bolak-Balikkan Hati Ini

10:19:00 PM

Assalamualaikum semua 

Nanie tahu bila kita nak beribadat pada tuhan, tak perlu untuk kita gembar-gemburkan. Cukup ia menjadi urusan kita dengan Ya Rabb. Namun, Nanie juga berpegang kepada 

"Jika ia baik, memberi manfaat kepada lebih banyak orang - adalah lebih baik jika disebarkan. Diberitahu dan disampaikan, mudahan ada pahala ilmu untuk kita!"



Menganjak usia 30 tahun, Nanie merasakan terlalu banyak sangat yang kurang dalam diri Nanie. Bukan sekadar ilmu tapi juga amalan Nanie. Secara jujur, ada kekosongan dalam diri Nanie yang tuhan jentik untuk "kembali" pada-Nya. 

Mana tidaknya, Nanie gembira di siang hari - depan orang lain semua tak nampak apa yang Nanie hadapi. Tapi jauh di sudut hati ni, tahu yang terlalu jauh Nanie pergi. Alpa dengan dunia. Dan di sebelah malam, Nanie menangis- tertekan dengan segala yang berlaku. Masya Allah, ketika itu Nanie akui Nanie buntu. Nanie tak ada tempat mengadu. 

Dan... 

Akhirnya, satu suara jauh dari sudut hati meminta Nanie kembali kepada Nya. Ya Allah, ketika tu jugak Nanie bangun, bersihkan diri dan terus mendekatkan diri dengan si Dia. Ya Allah... Nanie tak malu mengakuinya, betapa Nanie rupanya merindukan "sentuhan" kalbu itu. 

Menangis teresak Nanie macam budak kecil, merintih merayu. Nanie tak tahu kenapa terlalu syahdu malam tu. Nanie lempiaskan segala beban yang terpendam dalam hati ni. Nanie lontarkan satu per satu. Nanie ceritakan semuanya pada Dia. 

Ketika itu, Nanie cuma yakin satu.... "Sesungguhnya Allah Maha Mendengar, Maha Mengasihani dan Maha Pengampun!" 

Ya Allah teruskan bimbing aku dalam rahmat di jalan-Mu dan jangan sekali-kali kau paling dan bolak-balikkan hati ini Ya Allah. 

Amin.


  • Share:

You Might Also Like

1 Inspirasi Dari Pembaca

  1. sama lah kita, takde siapa tau bila kita menangis..tapi nad tetap cari jalan untuk happy..hehe

    ReplyDelete

Teruskan Memberi Inspirasi.
Saya Hargai Pandangan & Idea Anda!

.